FAQS
FAQ item
Om ett larm utlöses i ditt hem reagerar vår larmcentral omedelbart och sätter in åtgärder. De gör följande:
- Kontaktar dig för att se till att du och din familj är i säkerhet.
- Kontaktar Räddningstjänsten eller polis (om det behövs) med de bildbevis de behöver för att rycka ut.
- Om det behövs skickar vi ut en väktare för att se till att ditt hem är skyddat.
Du kan göra ett nödanrop till vår larmcentral när som helst via din Sector Alarm-app, via SOS-knappen på larmsystemets manöverpanel eller ta loss den portabla röstenheten från sitt väggfäste.
Du kan inte köpa de enskilda larmkomponenterna som fristående produkter, då vi endast erbjuder en helhetslösning för din säkerhet. Utan ett övervakningsabonnemang har du inte den extra trygghet som vår larmcentral innebär. Om larmet eller sensorerna utlöses skulle du själv vara tvungen att hantera en eventuell nödsituation, samt installera och underhålla systemet själv. I vår tjänst ingår alltid alla dessa delar.
När du väljer ett säkerhetssystem är det några viktiga saker som bör ingå:
- En app som ger möjlighet att larma/larma av även om du inte är hemma, kontrollera dina övervakningskameror och hantera dina smarta apparater.
- Förebyggande åtgärder som övervakning som avskräcker inbrottstjuvar från att bryta sig in.
- Sensorer som reagerar på minsta spår av rök för att varna dig i tid att ta dig ut eller vidta åtgärder.
- Övervakning dygnet runt med omedelbar respons skyddar dig dag som natt.
- Ett skräddarsytt system som är utformat för att åtgärda de svaga punkterna i ditt hem och ge maximal trygghet.
- Installation av proffs för att se till att ditt system fungerar problemfritt i hemmet.
- Uppkopplingen kontrolleras hela tiden för att säkerställa att ditt hem är uppkopplat till övervakningstjänsten om en nödsituation uppstår.