Hur du aktiverar autogiro
Här nedan finner du instruktioner kring hur du aktiverar autogiro via vår fakturapartner Billograms hemsida.
På din faktura hittar du en unik kod som du ska använda när du går in på Billograms hemsida.
Börja med att klicka på "lägg till automatiska betalningar".
Sedan väljer du "aktivera autogiro" och följer inloggningsstegen genom att först skriva in ditt personnummer.
Du väljer vilket konto du vill att pengarna ska dras från samt om redan skapade fakturor ska dras på autogiro.
Slutligen godkänner du villkoren och fortsätter genom att signera i bank-id appen igen.
Du kommer få en bekräftelse på att anslutningen lyckas och autogiro är därefter kopplat. Autogiro kommer gälla på nästkommande faktura automatiskt. Om du valt att en obetald faktura ska inkluderas så kommer denna även att betalas via autogiro,
Vanliga frågor om autogiro
På våra fakturor hittar du alltid instruktioner om hur du enkelt aktiverar autogiro via en länk till Billogram, en unik kod och bank-id.
Som privatperson kan du byta autogirokonto på olika sätt. För att minimera risken att det blir ett avbrott i autogirodragningarna rekommenderar vi er att vända er till er bank för hjälp.
Internetbank:
Koppla av befintlig autogirokoppling och avvakta i sju bankdagar innan du kopplar på det nya autogirokontot. Det är endast larmavtalsinnehavaren som kan göra ändringen.
Din bank:
Kontakta din bank för hjälp med byte av betalare för ditt autogiro med oss.
Du kan kontrollera detta via din bank eller internetbank.
Börja med att kontrollera om det finns pengar på ditt konto som täcker autogirodragningen. Har du fått en påminnelse om att fakturan inte är betald och har täckning på kontot går det bra att betala fakturan manuellt. Följ anvisningar på fakturan.
Önskar du mer information om autogiro så kan du alltid chatta med oss.